Saturday 22 August 2009

常忧

人说,养儿一百年,常忧九十九。
这句话一点也没错。

我还记得小学时,我英语总是在不及格的边缘。
老师派下来的功课我总看了很久都看不明白。
结果我妈看我读到那么辛苦,她拿起字典一个个字帮我查。
而我就乖乖的去睡觉。
醒来时,我妈已帮我做好整篇作业了。
复杂的生字旁还著名了解释。

还是小学的时候,早上糊里糊涂起床的我总是忘了带很多东西。
例如星期四有美术节,忘了带那老处女的水彩笔就只有死路一条。
结果我就得用学校里的公共电话打给我妈,叫她送过来。
十分钟后,妈妈缓缓地走路过来。
嘴里一边骂着我糊涂但却塞来了顺路打包的椰浆饭。

中学的时候,每次派成绩单总需家长到现场助阵一下。
我妈很不愿意的摘下她的工作搭巴士到学校外再走路进来。
然后听了老师讲那几道屁就拿着成绩表回家。
一路上走着回家妈总会递水壶和毛巾给我,而我却缓缓推开。

今天,我要送礼物给我女友但却不会包礼物。
妹又去了别人家过夜,结果我只好硬着头皮求我妈包。
凌晨十二点,我妈开始要包时才发现她那聪明的“天才”买的礼物纸不够。
慌了起来的天才一时失去了头绪,我妈才缓缓说道“去7-11买不就行了吗?”
结果凌晨十二点来到我家附近的7-11,不是买宵夜,而是买礼物纸。

回到家,我妈很生手包了一下。
然后叫我走开给她一个人学学怎么包。
那时的我才发现原来我妈也不是很会包礼物。
内疚感涌上心头,我又再和Eason同化了。

妈,辛苦您了。
养儿一百年,常忧九十九。
更何况是我这不肖儿。

我一定会令您以我为荣。

10 comments:

Kae Vin said...

argh you made me homesick.

Xing Tells You said...

Touched!
but y u said ur art teacher an "old virgin" leh??
very bad la....

I'm sure that u're very proud to have ur mum as ur mum!
must appreciate what she gives and sacrifices herself for u...

the only one who doesn't hate us in this world is our mum...
ofcuz we cant hate her too oh!

meowling said...

Dear,thank you so much...
i didn't know that's what aunty did for me...
i should open it more carefully...
i'll keep it...
really, thank you so much...
i love you. ^3^

Alfred Toh said...

Kae Vin:
Really? Sorry about that.
How long you dint go back home?

Xings:
Hehe, caused those old virgin all very strictly and emo!

Ya, I never hate her.
And I really proud for her! Next year all of her sons going to graduate together. I think she has to attend 3 convo in 2 months. Hehe.

Proud of it!

Ling:
I really no idea how to wrap the present. >.<

But even you don't know it did by my mum you still open it so carefully. =)

Great to heard you say love it.
I love it too, remember keep it nicely!

Kae Vin said...

the last semester break in May i went home for 5 days.

then july I went home for one day plus to interview a manager for my management principle assignment in penang.

adding up Chinese New Year 7 days at home.

I am home less than 2 weeks in 2009
>_<

Alfred Toh said...

No wonder you miss home so much!

I think I never left my house more than 5 days in this year. LOL

Nvm, going to graduate soon and you will work at hometown right?

守候 said...

That day i said i ask someone help u to do, u are the one who dont wan.
U said ur mom can fix for u.

I know that ur mom love u the most actually.Any way, we have to appreciate what our parents give us.

Jean said...

你妈真好啊!很体贴呢!
小时候我的生子写不好,我妈会帮我整篇檫干净让我从新写过;可惜到现在我的字还是写的一团糟!哈哈~
连礼物都要妈妈帮你包,那就是你不对啦!哎哟~

Alfred Toh said...

Xiao Oon:
Really quite rush, go 7-11 at 12am and finish wrap around 1am.

Ya, I know. And I think my mum just read my post just now. =)

Jean:
其实我也是有想过拿去给妳包的。
想想下真的没几个人会包啊。

所以无奈只好叫我妈包。
看着我妈包的时候心里真的很惭愧,脑海里就写出了这文章。

t@N Yi f3nG said...

so touch de story..